Alla inlägg den 19 augusti 2011

Av Emma Kristensson - 19 augusti 2011 17:30

Var inne på Ryhov idag för nya prover. Isak var såå duktig !

Trodde värdena skulle vara bra idag men så var inte fallet tyvärr...

-Levervärden upp igen Alat : 4,17 Hb 82 Trombocyter 87 och vita 1,8

Dessutom visar han positivt på EBV ( en allvarlig sjukdom för immunsänkta, kan utveckla lymfon)

Kanske därför de kollade hans lymfkörtlar så noga...

På måndag blir det därför nya prover och magnetröntgen med kontrast samt ultraljud på Ryhov.

Vi gick iaf till skolan idag och Isak var hur pigg och glad (vild ) som helst. Ingen kan tro att den pojken är sjuk!!!

Idag känns allt hopplöst igen, jag är så less på hela denna skiten att leva på hopp och förtvivlan hela tiden. Dessutom måste man vara stark och glad för att inte oroa barnen. Jag är så orolig att jag håller på att gå sönder, känner mig som ett vrak nu.

Matte är dessutom borta med jobbet -så det är lite extra kämpigt, vet dock att det är viktigt att han åker och kanske skönt för honom att få koppla av lite.

Hur ska man kunna koppla av denna helgen ?

Orkar inte ens prata om prover eller om hur Isak mår och vill helst inte få frågan om hur jag själv mår. För jag mår skit för det mesta mer eller mindre -säger till när det ändras. (inte alls bitter idag, får kanske radera lite innan jag offentligör bloggen).

Ska snart iväg och äta lite kräftor med Mattes snälla familj. Jag hade nog helst dragit täcket över huvudet och gömt mig men inget blir väl bättre av det.

Biter ihop och försöker hålla mig kvar över ytan och tänker på  överläkare Lennart Eleborgs ord  igen före operationen -Emma det kommer bli riktigt tufft efter en levertransplantation -ett rent helvete.



Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards