Alla inlägg den 3 september 2011

Av Emma Kristensson - 3 september 2011 17:33

Näpp jag är faktiskt ingen vidare bloggare, en bloggare har ju förmågan att skriva om ointressanta saker och ändå få det att bli roligt och intressant!

Jag bloggar ju bara mest för att uppdatera om Isaks tillstånd och värden.

Fast idag tänkte jag att det kan vara bra att slänga in ett odramatiskt inlägg bara för att :)

Vi har ju helg nu här hemma och Matte jobbar numera heltid efter att varit hemma en hel del sen Isak blev sjuk. Jag blir nog hemma ett bra tag till eftersom allt inte riktigt vill bli stabilt och det blir en hel del sjukhus och prover framöver.

Allt börjar äntligen ordna upp sig med försäkringarna och försäkringskassan nu :) Det tar ju lite tid och man får ju verkligen ligga i för att få det man har rätt till.

Läste om en tjej som hade cancer och metastaser i hjärnan, hade väl ett par veckor kvar när försäkringskassan envisades med att tvinga henne att skriva om sitt tillstånd och varför hon inte orkade jobba , om hon kunde söka nytt jobb mm...

Då blir man ju trött ; räcker inte läkarintyget liksom? Finns det inte undantag i reglerna och formaliteterna?

Levertransplantation är ju inte direkt vanligt så man får ofta förklara vad det innebär .. man kan få frågor som : -Men han fick väl en ny lever? den är var väl inte sjuk?

hm...

Isak far fortfarande omkring och leker som bara den och ingen kan väl ens ana vilka dåliga värden han har! jag fattar inte det själv!!!

Det han egentligen har mest problem med är väl klådan på kroppen som är värst kvällar , nätter och mornar.

Ska ta upp det med Huddinge nästa vecka.

Changa och Rille m familj är i Turkland , inte annat än att det blir lite tomt på området!

Idag skiner solen i Mullsjö så det blir nog en grill på altanen.

Matte är ute och jagar kräftor. Jag fattar inte vad det är för fel på räkor ??

tänk vad jobb och tid man sparar!

God helg

Skapa flashcards