Direktlänk till inlägg 8 september 2011

Inte mycket klokare...

Av Emma Kristensson - 8 september 2011 17:11

Då var vi tillbaka i Mullsjö igen efter våran lilla tripp till Huddinge.

Vi har haft det bra och även fått umgås lite med Eline och hennes familj -alltid lika trevligt när vi är där samtidigt.

Helene kunde vi tyvärr inte träffa då hennes lilla Evolet inte mår riktigt bra just nu.

Idag var det läkarbesök och provtagning! '

Proverna blev försenade på nåt vis idag och vi har inga provsvar ännu tyvärr.

Jag ställde alla mina frågor såklart idag men fick väl inte nån jätte respons direkt ;)

Dom tycker det är för riskabelt att sänka prografen trots att levern verkar funka så bra. Däremot sänker dom cortisonet till 2,5 mg istället för 5 mg.

Den kan ha effekt på de vita blodkropparna.


Däremot konstaterade dom idag att Isaks benmärg kan inte få fortsätta vara så pressad utan att man måste gå vidare med andra tester.

Ett benmärgsprov kommer tas inom en månad för att kunna se vad som är fel i benmärgen.

Läkarna tror inte att det bara är medicinerna som pressar den längre utan det är något mer som spökar.

Jag tänker ju direkt det värsta -som nån form av Leukemi och på benmärgstransplantation.

Men där är vi inte nu försäkrar läkarna om.  Dom säger att vi tar reda på vad det är så ska vi fixa det här.

Ja ok då ...

Gissar att jag skriver ett nytt inlägg när jag har alla prover och läkarutlåtande klart.

Önskar alla mina vänner en trevlig kväll .

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Kristensson - 18 februari 2013 10:42

Ja nu var det ett bra tag sen jag skrev här. Jag har skrivit ett par gånger de senaste månaderna men kan inte se inläggen här :/ Det blir inte så ofta att jag skriver här för vi är för det mesta upptagna med att leva livet för det står inte längre ...

Av Emma Kristensson - 26 september 2012 14:05

Oj vad längesedan det var som jag skrev här ! Dagarna rullar på och vi har haft en bra sommar, man kan säga att vi fick igen den sommar som vi förlorade förra året. Isak har ju haft/har  en ganska svår påverkan på sin benmärg och det vet man nog ...

Av Emma Kristensson - 2 juli 2012 20:14

Idag har vi varit inne som vanligt och tagit lite nya prover på Ryhov. Förra veckans prover var ganska stabila men levervärdena var lite förhöjda bla. Skriver förra veckans värden så man kan jämföra lite   Hb : 124 Trombocyter : 96 Vita bl...

Av Emma Kristensson - 7 juni 2012 17:18

Idag har vi varit i Huddinge igen för att diskutera provsvar från leverbiopsin samt benmärgsprovet. Sedan levertransplantationen för ett år sedan så har vi ju inte riktigt haft turen på vår sida och stundtals har det sett ganska mörkt ut med hot o...

Av Emma Kristensson - 3 maj 2012 22:30

Jag tänker ganska ofta tillbaka till hur det var för ett år sedan. Man tänker på hur det var och hur allting blev. Idag för exakt ett år sedan så genomgick vi ett riktigt helvete på jorden. Den 3e maj förra året så föll det stora vita snöflingo...

Skapa flashcards