Alla inlägg den 9 september 2011

Av Emma Kristensson - 9 september 2011 09:51

Även om jag visste att provsvaren förmodligen var oförändrade så var jag tvungen att ringa , annars skulle jag gå och tänka på det hela helgen.

Blodvärdena ändrar sig inte så mycket längre, varken till det bättre eller sämre.

De har lagt sig på en låg stabil nivå.


Hb: 86

Trombocyter 96

Vita: 1,8

Levervärden : normala Alat : 0,75 Asat : 0,59


Den enda ändringen som blev nu är att dom sänkte cortisonet, istället för 5mg så får han nu 2,5 mg /dag.

Det är ju bra för hur bra än cortison är som medicin så har den ju hemska biverkningar och är inte så bra att äta under en längre tid.


Vi har blivit förberedda på att Isak kommer få göra ett benmärgsprov om inte hans blodvärden plötsligt skulle förbättras.

Läkarna har ju hela tiden sagt att den pressade benmärgen beror på alla mediciner, men nu börjar även dom tvivla på detta.

En av läkarna säger att han vill minnas att dom sett detta förloppet på en patient en gång för , som även han haft akut leversvikt utan att veta orsaken.

Jag har ju velat att dom ska agera ett tag nu men nu känns det lite skrämmande när jag tänker på benmärgsprov. Ett benmärgsprov är ju inte helt riskfritt., även om riskerna kanske inte är så stora.

Isak är hemma idag med mig, hans mage krånglar ju en del pga alla mediciner så han är lite rädd för att inte hinna till toaletten.

Dock verkar magen ordnat till sig idag lite!

Solen skiner ute och vi får väl göra som alla andra och försöka njuta lite av att det är fredag och helg...


Ovido - Quiz & Flashcards