Direktlänk till inlägg 18 september 2011

Snart är det måndag igen...

Av Emma Kristensson - 18 september 2011 21:35

Så har ännu en helg gått, lite går man ju och liksom väntar in måndagen tyvärr.

Har funderat lite på när vi ska börja få ta prover bara en gång per vecka.. kanske är det bäst att ta på torsdagen så man slípper bara vänta på att det ska bli måndag när det väl är helg.

Helgen har varit bra, i fredags var jag och Matte i stan och åt gott med goda vänner och såg Jägarna på bio. Filmen får bra betyg av mig 4 av 5 solar.

Barnen sov hos Farmor och farfar -första gången de sov borta sen allt hände.

I lördags fick Isak gå på sin innebandyträning som han älskar!

Kanske borde han inte fått vara där eftersom han inte får gå i skolan nu men vi beslöt att han fick gå iaf.

Matte ägnade lördagen åt att spela golf , "korvslaget "-sponsrades av Vaggeryds chark!

Han passade på att vinna och fick därmed med sig en sjuhelsikes massa korv samt en stor falukorvkrans på nätta 3,5 kg.

Ni som känner mig vet ju hur mycket jag älskar korv :/ mm...

Nu kan vi iallafall äta korv fram till jul minst! ;)

Carro och Adam hälsade på oss lite på lördagskvällen med vilket både vi och barnen uppskattade :)

Idag har jag och Tilde haft en shoppingdag på A6 , vi fick även sällskap av Changa.


Imorgon är det ju provdag igen och jag har inga direkta förväntingar om att något ska vara bättre tyvärr. Isak har haft mer värk i benen de sista dagarna och antydde även att han hade ont i munnen idag.

Inga jättebra symtom i min värld.

Jag läser ju en massa i hopp om att hitta någon därute som har liknande symtom men hittar inte så mycket.

Idag läste jag lite om anemi (blodbrist ) orsakad av vitamin b 12 -brist.

Kan det vara nåt ? har dom testat det? .........

Vitamin b 12 lagras i levern och tas upp av tarmarna. Man kan få brist om tarmarna inte tar upp vitaminet som det ska, pga en infektion i tarmen tex.

Detta kan leda till blodbrist -även svår blodbrist...

Förklarar kanske inte de vita blodkropparna o trombocyterna men....

Äh jag tänker iaf fråga läkaren imorgon! -gissar att dom inte kommer gilla min teori - men skit samma!

(Förresten visste ni att man har fått in en patient med ett hb på 17 som överlevde -otroligt ! )

Imorgon så följer min mamma med in så slipper vi vara själva därinne om det blir tufft.

Vi kommer att stanna kvar imorgon med för jag vägrar gå och vänta på ett telefonsamtal hela dagen.

Om blodvärdena är helt åt skogen imorgon så tror jag nog att de skyndar på benmärgsprovet ordentligt! Annars har vi tid den 4e oktober i Stockholm.

Det kommer att bli jobbigt att ´berätta för Isak att dom ska söva honom och göra ett ingrepp. Han kommer bli ledsen.

Jag gillar inte när dom söver honom, känslorna kommer lätt tillbaka från den 3e Maj igen.

Men vi har väl kommit hit nu när man inte bara kan gå och vänta på att benmärgen helt plötsligt ska börja producera blodkroppar igen. Läkarna måste ju ta reda på vad som är fel.

Det regnar och blåser utanför, det sista som finns kvar av sommaren försvinner nu.

En sommar som försvann för oss, en sommar fylld av oro.

Men efter en lång vinter kommer en ny vår och ännu en sommar -då hoppas jag vi kan njuta och leva igen!   

Håll gärna en tumme för oss imorgon !

 
 
Ingen bild

Madde

18 september 2011 22:18

Klart vi håller tummarna för Isak <3

 
Ingen bild

Therese

18 september 2011 22:18

Åh tycker om er så mycket Emma! Vi håller tummarna för imorn, övermorgon o nästa dag o nästa.... Ber för er! Du vet vart vi finns! Stor kram

 
Caroline Andersson - 18år och blivande mamma

Caroline Andersson - 18år och blivande mamma

19 september 2011 01:09

Klart vi håller tummarna för er! Hoppas att eran lilla kille blir bättre snart! Så jobbigt att se när de små är sjuk!

http://caroliinea.bloggplatsen.se

 
Ingen bild

Annette

19 september 2011 06:12

idag håller tummar och tår för att värderna är bättre. TÄNK OM man kunde få lyfta av er detta ok bara för ett par dagar åtminstone. Ni ska veta att vi alltid finns här!!! Kram

 
Ingen bild

Millan

19 september 2011 08:00

Emma, tankarna finns hos er!
Många kramar

 
Ingen bild

changa

19 september 2011 08:05

Vi håller ALLTID tummarna för er våra älskade vänner!!! Stora kramen <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Kristensson - 18 februari 2013 10:42

Ja nu var det ett bra tag sen jag skrev här. Jag har skrivit ett par gånger de senaste månaderna men kan inte se inläggen här :/ Det blir inte så ofta att jag skriver här för vi är för det mesta upptagna med att leva livet för det står inte längre ...

Av Emma Kristensson - 26 september 2012 14:05

Oj vad längesedan det var som jag skrev här ! Dagarna rullar på och vi har haft en bra sommar, man kan säga att vi fick igen den sommar som vi förlorade förra året. Isak har ju haft/har  en ganska svår påverkan på sin benmärg och det vet man nog ...

Av Emma Kristensson - 2 juli 2012 20:14

Idag har vi varit inne som vanligt och tagit lite nya prover på Ryhov. Förra veckans prover var ganska stabila men levervärdena var lite förhöjda bla. Skriver förra veckans värden så man kan jämföra lite   Hb : 124 Trombocyter : 96 Vita bl...

Av Emma Kristensson - 7 juni 2012 17:18

Idag har vi varit i Huddinge igen för att diskutera provsvar från leverbiopsin samt benmärgsprovet. Sedan levertransplantationen för ett år sedan så har vi ju inte riktigt haft turen på vår sida och stundtals har det sett ganska mörkt ut med hot o...

Av Emma Kristensson - 3 maj 2012 22:30

Jag tänker ganska ofta tillbaka till hur det var för ett år sedan. Man tänker på hur det var och hur allting blev. Idag för exakt ett år sedan så genomgick vi ett riktigt helvete på jorden. Den 3e maj förra året så föll det stora vita snöflingo...

Skapa flashcards