Direktlänk till inlägg 26 september 2011

Lite upp .. lite ner .. lite upp...

Av Emma Kristensson - 26 september 2011 13:06

Denna dag började väl sådär med tanke på att jag lagt mina bilnycklar i Saaben som Matte hade till jobbet idag!

Ingen reservnyckel finns ju längre till clion, jobbigt läge och klockan går!

Farfar Per fick göra en uttryckning och komma med en bil till oss :) -TACK!

Vi kom lite försent till provtagningen men det ordnade sig och inte fick vi parkeringsböter heller trots att tiden hade gått ut!

Isak är fortfarande i fin form och de provssvar jag har fått i nuläget är följande :


Vita blodkroppar : 2,0 (1,7)

Hb: 85 (83)

Neutrofila : 0,7 (0,42)

Trombocyter: 65 (68)

Levervärden; OK

Asat : 0,89

Alat: 0,97


Det är skönt att värdena inte är sämre utan pekar ist åt möjligen lite bättre el iaf tillbaka till förra måndagens värden ser det ut som.

Men den omtalade vändningen har ju inte innfunnit sig.

Isaks värden är ju inte med på skalan än utan behöver ett rejelt hopp uppåt!

Frågade lite om det kommande benmärgsprovet och läkaren sa att barn brukar inte ha så ont efteråt.

Frågade med vad man kunde leta efter och fick till svar att det kan vara virus i benmärgen samt olika former av blodsjukdomar.

Hoppas ju innerligt att dom ska hitta något som går att behandla lätt!!

Svaret på provet kan ta upp till 3 veckor :/

Det lär bli en fruktansvärd väntan såklart.

När allt detta är över så ska jag lyfta fram de positiva erfarenheterna av att ha ett sjukt barn , som tex allas varma omtankar. Alla som hjälper oss att klara vardagen när det är som kämpigast.

En liten kasse med fina paket i , hängde på dörren idag när vi kom hem  

Tack ...

I helgen pratade vi lite om att vinna pengar , tex vad man skulle göra om man vann typ 100 miljoner.

Tänk vad saker man kunde göra !!! men pengar kan inte bota allt tyvärr!

Jag har bara en enda önskan och det är att allt ska få bli som vanligt igen...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Kristensson - 18 februari 2013 10:42

Ja nu var det ett bra tag sen jag skrev här. Jag har skrivit ett par gånger de senaste månaderna men kan inte se inläggen här :/ Det blir inte så ofta att jag skriver här för vi är för det mesta upptagna med att leva livet för det står inte längre ...

Av Emma Kristensson - 26 september 2012 14:05

Oj vad längesedan det var som jag skrev här ! Dagarna rullar på och vi har haft en bra sommar, man kan säga att vi fick igen den sommar som vi förlorade förra året. Isak har ju haft/har  en ganska svår påverkan på sin benmärg och det vet man nog ...

Av Emma Kristensson - 2 juli 2012 20:14

Idag har vi varit inne som vanligt och tagit lite nya prover på Ryhov. Förra veckans prover var ganska stabila men levervärdena var lite förhöjda bla. Skriver förra veckans värden så man kan jämföra lite   Hb : 124 Trombocyter : 96 Vita bl...

Av Emma Kristensson - 7 juni 2012 17:18

Idag har vi varit i Huddinge igen för att diskutera provsvar från leverbiopsin samt benmärgsprovet. Sedan levertransplantationen för ett år sedan så har vi ju inte riktigt haft turen på vår sida och stundtals har det sett ganska mörkt ut med hot o...

Av Emma Kristensson - 3 maj 2012 22:30

Jag tänker ganska ofta tillbaka till hur det var för ett år sedan. Man tänker på hur det var och hur allting blev. Idag för exakt ett år sedan så genomgick vi ett riktigt helvete på jorden. Den 3e maj förra året så föll det stora vita snöflingo...

Ovido - Quiz & Flashcards