Direktlänk till inlägg 3 oktober 2011

Det närmar sig...

Av Emma Kristensson - 3 oktober 2011 10:42

-Ny vecka -nya möjligheter -nya problem?

Då va vi här , det var till denna veckan Isaks blodvärden hade på sig att bättra sig annars blir det benmärgsprov för att kolla in i själva verkstaden (benmärgen) och kolla in vad som gått snett i produktionen av nya blodkroppar!

Jag fortsätter in i det sista att hoppas på att det vänt och att dom skjuter på provet samtidigt som jag vill att de ska göra provet.

Jag vet inte vad man kan vänta sig för bra sorts svar av ett benmärgsprov... BENMÄRGSPROV -det klingar så illa i mina öron.

I em åker vi upp till Huddinge och imorgon blir det blodprovstagning och narkosbedömning och sen verkar själva provet äga rum på onsdagen.

Jag tycker givetvis det är skönt att dom söver inför detta obehagliga ingrepp men kan inte annat än att känna mig lite illa till mods inför sövningen :/

Det är aldrig kul när ens barn ska sövas , man känner sig ju lite maktlös och det känns som om barnen försvinner ifrån en...

Jag är alltid jätteotålig på uppvaket och vill att han ska vakna på en gång, brukar peta lite extra på honom även om dom ska få vakna i sin takt.

Annars brukar vi ju ha med oss Adam som väckarklocka men inte denna gång ;)

Isak har varit pigg och glad hela helgen och har inte klagat över värken i benen.

I fredags var det höstrusk i skolan och barnen fick springa en liten slinga i skogen , Isak såg halvdöd ut efter 2 varv i värmen men beslöt sig för att springa 2 varv till!

Ni som har sett honom kan nog hålla med mig om att han ser lika frisk och pigg ut som dom andra barnen!

Vi har lyckats tajma så att vi ännu en gång är på Ronald samtidigt som Eline och hennes familj och med lite tur så kanske vi även kan stöta på Niclas (isaks leverbrorsa ).

Nu ska jag packa ner lite grejer och fixa lite inför Stockholmstrippen...

 
 
Ingen bild

Madde

3 oktober 2011 11:22

Håller tummarna för er och Isak kram på er

 
Ingen bild

Camilla

3 oktober 2011 13:03

Tänker lite extra på er denna veckan!!

 
Ingen bild

Therese

3 oktober 2011 13:19

Lycka till! Det kommer gå bra! Vi tänker på er! KRAMAR

 
Ingen bild

jenny

3 oktober 2011 14:04

Håller tummarna för er hoppas det går bra denna veckan

 
Ingen bild

Millan

3 oktober 2011 18:17

Tänker på er i massor det vet ni.
Det kommer gå bra för lille Isakplutten. :)
Stor kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Kristensson - 18 februari 2013 10:42

Ja nu var det ett bra tag sen jag skrev här. Jag har skrivit ett par gånger de senaste månaderna men kan inte se inläggen här :/ Det blir inte så ofta att jag skriver här för vi är för det mesta upptagna med att leva livet för det står inte längre ...

Av Emma Kristensson - 26 september 2012 14:05

Oj vad längesedan det var som jag skrev här ! Dagarna rullar på och vi har haft en bra sommar, man kan säga att vi fick igen den sommar som vi förlorade förra året. Isak har ju haft/har  en ganska svår påverkan på sin benmärg och det vet man nog ...

Av Emma Kristensson - 2 juli 2012 20:14

Idag har vi varit inne som vanligt och tagit lite nya prover på Ryhov. Förra veckans prover var ganska stabila men levervärdena var lite förhöjda bla. Skriver förra veckans värden så man kan jämföra lite   Hb : 124 Trombocyter : 96 Vita bl...

Av Emma Kristensson - 7 juni 2012 17:18

Idag har vi varit i Huddinge igen för att diskutera provsvar från leverbiopsin samt benmärgsprovet. Sedan levertransplantationen för ett år sedan så har vi ju inte riktigt haft turen på vår sida och stundtals har det sett ganska mörkt ut med hot o...

Av Emma Kristensson - 3 maj 2012 22:30

Jag tänker ganska ofta tillbaka till hur det var för ett år sedan. Man tänker på hur det var och hur allting blev. Idag för exakt ett år sedan så genomgick vi ett riktigt helvete på jorden. Den 3e maj förra året så föll det stora vita snöflingo...

Ovido - Quiz & Flashcards