Direktlänk till inlägg 11 oktober 2011

Emma! -idag är en bra dag -ta vara på den!

Av Emma Kristensson - 11 oktober 2011 16:43

Idag har vi haft en helt vanlig dag som en helt vanlig familj.  Blir så frustrerad av att läkarna säger att han inte är frisk.  Jag vill liksom bara skrika ut ibland att se på honom ! -han är ju frisk!

Blir tokig av att dom inte vet vad som är fel på honom med, det känns som om man går och väntar på att han ska bli sjuk liksom.

Jag letar massa information (på gott och ont jag vet) och försöker förbereda mig på det värsta. Ibland försöker jag tom förbereda mig på det allra värsta som om det skulle hjälpa på nåt sätt. Men det hjälper inte, jag blir bara ledsen.

Det känns lite som om någon försöker ta mitt barn ifrån mig utan att jag kan göra något.

Jag hoppas vi får ett samtal snart och att dom hittat felet som går att medicinera bort. Eller att Isaks benmärg hämtar sig snart!

Jag hoppas på att vinna högsta vinsten , -för det är min tur nu!!

Ibland kan jag bli bitter på mig själv när jag tänker tillbaka på hur det var innan, innan allt hände...

Hur man prioriterade andra saker, jobba heltid, stressa till dagis, hur man inte hade tid att stanna upp och verkligen lyssna mm. Men vi är ju bara människor :)


Tänk så  många gånger man tänkt att nu kan det inte bli värre , nu kan jag inte må sämre än så här.

När vi har kämpat oss igenom detta så kommer vi bli rikare på så många sätt, vi kommer att bli starkare och uppskatta det som verkligen betyder något.

Jag går ju hemma nu och har ju mer tid så jag borde göra dom sakerna som jag inte hann med innan egentligen .. som att träna , baka , pyssla och fixa hemma. .. putsta fönster... (ok inte det sista där överdrev jag).

Men har tappat lite energi på vägen.


Tänk om man kunde bli bättre på att ta vara på det man har istället för att gräma sig för allt man inte fick!   


..Man har det ju ändå ganska bra ändå ...



 
 
Ingen bild

inger svensk

11 oktober 2011 17:40

Emma du är så otroligt stark.
Du orkar se möjligheterna genom eller jämmsides med alla bekymmer.
Jag tror också livet ändrat innebörd sen allt föll över en.
Allt det jobbiga men också de possitiva.
Att hitta en so goo människa som du
kram inger

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Kristensson - 18 februari 2013 10:42

Ja nu var det ett bra tag sen jag skrev här. Jag har skrivit ett par gånger de senaste månaderna men kan inte se inläggen här :/ Det blir inte så ofta att jag skriver här för vi är för det mesta upptagna med att leva livet för det står inte längre ...

Av Emma Kristensson - 26 september 2012 14:05

Oj vad längesedan det var som jag skrev här ! Dagarna rullar på och vi har haft en bra sommar, man kan säga att vi fick igen den sommar som vi förlorade förra året. Isak har ju haft/har  en ganska svår påverkan på sin benmärg och det vet man nog ...

Av Emma Kristensson - 2 juli 2012 20:14

Idag har vi varit inne som vanligt och tagit lite nya prover på Ryhov. Förra veckans prover var ganska stabila men levervärdena var lite förhöjda bla. Skriver förra veckans värden så man kan jämföra lite   Hb : 124 Trombocyter : 96 Vita bl...

Av Emma Kristensson - 7 juni 2012 17:18

Idag har vi varit i Huddinge igen för att diskutera provsvar från leverbiopsin samt benmärgsprovet. Sedan levertransplantationen för ett år sedan så har vi ju inte riktigt haft turen på vår sida och stundtals har det sett ganska mörkt ut med hot o...

Av Emma Kristensson - 3 maj 2012 22:30

Jag tänker ganska ofta tillbaka till hur det var för ett år sedan. Man tänker på hur det var och hur allting blev. Idag för exakt ett år sedan så genomgick vi ett riktigt helvete på jorden. Den 3e maj förra året så föll det stora vita snöflingo...

Skapa flashcards