Direktlänk till inlägg 24 oktober 2011

Bryta ihop?! -det tänker jag göra sen!

Av Emma Kristensson - 24 oktober 2011 20:25

Har egentligen ingen lust att blogga idag men jag vill ändå skriva upp dagens värden.

Vi åkte ju till Ryhov i morse som vanligt. Pulsen går ju upp lite innan värdena avslöjas, men det hade inte vänt utan proverna var i stort sett desamma.


Hb: 88 (89)

Vita blodkroppar: 2,2 ( 2,1)

Trombocyter : 71 (78)

Levervärden : bra

Neutrofila : fick jag inte reda på som vanligt!


Borde egentligen uppdatera med lite bilder, ska försöka ta tag i detta.

Nu är har det snart gått 3 veckor sen benmärgsprovet och kanske får vi nåt svar snart. Men förmodligen får vi väl inga svar utan bara ett ja .. hm ,,, vi vet inte vad som händer med eran son. Och så får man väl vänta igen .. vänta ... vänta och vänta....

Herregud det känns som om vi väntat bort ett halvår snart. Kan det inte få bli bra snart , kan vi inte bara få säga till folk - jo tack allt är bra.

Jag brukar ändå säga till folk som frågar hur det är, att det IDAG är det bra -Isak mår bra. Sen får vi se.

Och ni som tänker hur mår du då? Då tänker jag så här att egentligen mår jag ju så in i helsike kass och tycker att detta är lite för mycket för att man ska klara av det utan att bli knäpp! Men nu har vi inte tid att fokusera på hur jag mår utan jag får helt enkelt må bra. Det är ju inte mig det är synd om mig nu,  och som mamma har man ju till uppgift att ta hand om sina barn och peppa dom när allt är som jobbigast.

Jag kan ju  må dåligt och bryta ihop sen, ... sen när allt lugnar ner sig!

Trots allt jobbigt så har vi ändå det rätt bra just nu, vi har båda våra små barn i sina egna sängar om natten och vi kan krama dem godnatt innan de somnar. Vi är inte på sjukhus jättemycket längre :)

Ekonomiskt med försäkringskassan tex så flyter det ju på bra nu med!

Vi har våran familj som stöttar oss alltid ! Vi har förstående arbetsgivare bägge två! Och så har vi ju våra fantastiska vänner   

Det finns mycket som kunde varit värre just nu ändå!

Nu ska jag krama mina små godnatt.


Natti ..

 
 
Ingen bild

changa

24 oktober 2011 21:01

<3 du kan bryta ihop när vi träffas imorgon om du vill!!!
Tur man familjen och massa bra vänner när det är tungt!
Kraaaaam.

 
Ingen bild

Millan

24 oktober 2011 22:32

Vi är många som finns för er. Minsta lilla sak som kan göra det lite lite lättare för er....
Stor kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Kristensson - 18 februari 2013 10:42

Ja nu var det ett bra tag sen jag skrev här. Jag har skrivit ett par gånger de senaste månaderna men kan inte se inläggen här :/ Det blir inte så ofta att jag skriver här för vi är för det mesta upptagna med att leva livet för det står inte längre ...

Av Emma Kristensson - 26 september 2012 14:05

Oj vad längesedan det var som jag skrev här ! Dagarna rullar på och vi har haft en bra sommar, man kan säga att vi fick igen den sommar som vi förlorade förra året. Isak har ju haft/har  en ganska svår påverkan på sin benmärg och det vet man nog ...

Av Emma Kristensson - 2 juli 2012 20:14

Idag har vi varit inne som vanligt och tagit lite nya prover på Ryhov. Förra veckans prover var ganska stabila men levervärdena var lite förhöjda bla. Skriver förra veckans värden så man kan jämföra lite   Hb : 124 Trombocyter : 96 Vita bl...

Av Emma Kristensson - 7 juni 2012 17:18

Idag har vi varit i Huddinge igen för att diskutera provsvar från leverbiopsin samt benmärgsprovet. Sedan levertransplantationen för ett år sedan så har vi ju inte riktigt haft turen på vår sida och stundtals har det sett ganska mörkt ut med hot o...

Av Emma Kristensson - 3 maj 2012 22:30

Jag tänker ganska ofta tillbaka till hur det var för ett år sedan. Man tänker på hur det var och hur allting blev. Idag för exakt ett år sedan så genomgick vi ett riktigt helvete på jorden. Den 3e maj förra året så föll det stora vita snöflingo...

Skapa flashcards