Direktlänk till inlägg 26 oktober 2011

Äntligen!

Av Emma Kristensson - 26 oktober 2011 20:09

Hela inlägget försvann nyss!

Börjar om igen.

Telefonen ringde halv åtta ikväll, min telefon givetvis med ! DOLT NUMMER!

Jag bestämde mig direkt för att inte svara utan fortsätta bara lite till att leva i min låtsatsbubbla ..  men jag svarade ändå .

I luren hördes Antals snälla röst som berättade att dom just avslutat en blodkonferans om Isaks benmärgsprovsvar.

Jag kände hur pulsen gick upp till det dubbla och började andas häftigare än innan.

Varför skulle han ringa nu?? kunde han inte väntat till imorgon iaf? hur ska vi kunna åka 30 mil när vi fått höra att han har cellförändringar , När han måste transplanteras...

Antal säger att han hör att jag är nervös . Han berättar att benmärgen ser bra ut... ingen cancer , inga omogna celler. Transplantation är inte längre aktuellt!   

Åhhhhhh!!!

Han säger oxå: EMMA DU KAN ANDAS UT!  Japp så säger han ju ändå! :)

Benmärgsprovet visar på svår järnbrist! JÄRNBRIST?!!!

Isak ska få flytande järn i två veckor dagligen och sen testas igen . Hjälper inte det så blir det injektioner dagligen istället!

JA  , dom tror det går behandla!

Kan det va våran tur nu? kan vi få ha turen på våran sida nu? kan det va så? kan det bli bra?

Ni fattar va ? -Bra nyheter!!!!

Kram på er .....

 
 
Ingen bild

Emma Gustafsson

26 oktober 2011 20:44

Vad härligt att ni äntligen får lite positiva besked. Det är ni värda. Hoppas att allt vänder nu så att Isak äntligen kan få bli frisk och pigg igen.
Kramar från Emma Gustafsson

 
Ingen bild

Therese

26 oktober 2011 20:48

Åh äntligen! Åh vad skönt att läsa detta underbara, positiva inlägg! Jag känner din, ER glädje, bara ryser! Så fantastiskt! Största kramen till er!

 
Ingen bild

Millan

26 oktober 2011 20:55

Åh, det är ju helt fantastiskt detta!!! Emma jag blir så otroligt lycklig för er skull.
Stor stor bamsekram till er!

 
Ingen bild

Cilla

26 oktober 2011 21:03

Åååh, vad härligt! Helt underbart!

 
Ingen bild

Johanna Grek

26 oktober 2011 21:05

Härligt att höra Emma! Såå stärkande och energigivande med goda nyheter!
Säg bara till så skickar jag en stålplåt till er, kanske aningen svårtuggad, men garanterat full med järn! :)
Krama Isak från Nicke och mig! <3

 
Ingen bild

Martina Nilsson

26 oktober 2011 21:11

Äntligen....:-) vilken underbar kvällsläsning! Har funderat mycket på lille Isak..trots att jag aldrig igentligen träffat honom. Nu håller jag mina tummar för honom och hoppas att det bara kommer att bli bättre och bättre. Kram till er ALLA.

 
Ingen bild

Tove

26 oktober 2011 21:39

Vad skönt att höra! Tycker vi har haft det jobbigt med Johans transplantation men det är inte i närheten av det ni går igenom! Fortsätter hålla tummarna för er! /Tove (Helenes kompis. Hoppas du vet vem ja är?)

 
Ingen bild

Maggan

26 oktober 2011 21:50

Hej! Jag ryser ju i hela kroppen! Fasen vad skönt! Hoppas nu att det funkar med shitloads av järn! Kram //Maggan

 
Ingen bild

Madde Åkerman

26 oktober 2011 21:56

Vad underbara nyheter!!! Kommer ni till Huddinge nästa vecka? Anton ska göra leverbiopsi på torsdag. Om ni är där hoppas jag att vi ses och att killarna träffas. Anton är galen i fotboll och bandy som jag har förstått att Isac också gillar. Kramar Madde

 
Ingen bild

Camilla

26 oktober 2011 22:02

Fantastiskt skönt!!! Härligt!! Kram

 
Ingen bild

Janne Bjerlestam

26 oktober 2011 22:23

Underbart o höra!

 
Ingen bild

Emma

26 oktober 2011 23:01

Hej, vad gulliga ni är. Tror både jag och Matte sover lite bättre inatt. Isak sa : jaha, men nu ska jag spela tv-spel. ´
Jag har oroat halvt ihjäl mig och det är ju inte över än men det känns ju mycket bättre.
Vi ska nog upp till Huddinge nästa vecka nångång med men det var lite stimmigt med det med tanke på alla som är inkopplade i Isaks fall.
Ja Tove jag vet vem du är , Helene har berättat. Hoppas din kille mår bra och kommer fortsätta göra det. Det gör ju trotsallt de flesta :).
Blir så glad över alla kommentarer. Tack för att ni följer oss genom den här tuffa tiden. Kram Emma

 
Ingen bild

Beatatjata

27 oktober 2011 06:00

Vilka underbara nyheter!! Så glad för er skull, "lite" järnbrist känns ju som en fis i rymden i jämförelse. Kram på er!

 
Ingen bild

Pia Bernhardsson

27 oktober 2011 08:09

Så härligt att det går mot bättre tider för Isak=) Jag tänker mycket på er, trots att jag inte känner er. Jag blir så glad när jag läser ditt senaste inlägg! Kram till er =)

 
Ingen bild

Julia Wållgren

27 oktober 2011 18:17

Underbart!! Hoppas allt blir bra fort nu!
Hälsa Matte

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Kristensson - 18 februari 2013 10:42

Ja nu var det ett bra tag sen jag skrev här. Jag har skrivit ett par gånger de senaste månaderna men kan inte se inläggen här :/ Det blir inte så ofta att jag skriver här för vi är för det mesta upptagna med att leva livet för det står inte längre ...

Av Emma Kristensson - 26 september 2012 14:05

Oj vad längesedan det var som jag skrev här ! Dagarna rullar på och vi har haft en bra sommar, man kan säga att vi fick igen den sommar som vi förlorade förra året. Isak har ju haft/har  en ganska svår påverkan på sin benmärg och det vet man nog ...

Av Emma Kristensson - 2 juli 2012 20:14

Idag har vi varit inne som vanligt och tagit lite nya prover på Ryhov. Förra veckans prover var ganska stabila men levervärdena var lite förhöjda bla. Skriver förra veckans värden så man kan jämföra lite   Hb : 124 Trombocyter : 96 Vita bl...

Av Emma Kristensson - 7 juni 2012 17:18

Idag har vi varit i Huddinge igen för att diskutera provsvar från leverbiopsin samt benmärgsprovet. Sedan levertransplantationen för ett år sedan så har vi ju inte riktigt haft turen på vår sida och stundtals har det sett ganska mörkt ut med hot o...

Av Emma Kristensson - 3 maj 2012 22:30

Jag tänker ganska ofta tillbaka till hur det var för ett år sedan. Man tänker på hur det var och hur allting blev. Idag för exakt ett år sedan så genomgick vi ett riktigt helvete på jorden. Den 3e maj förra året så föll det stora vita snöflingo...

Ovido - Quiz & Flashcards