Direktlänk till inlägg 27 oktober 2011

Just idag är jag stark .. just idag mår vi bra...

Av Emma Kristensson - 27 oktober 2011 08:59

Allt kändes lite lättare idag när jag vaknade. Trycket på bröstet var liksom inte lika hårt. På något sätt andades jag ut lite efter samtalet med läkaren igår. Jag vet att det inte på något sätt är över och Isak är ju ändå fortfarande extremt infektionskänslig.

Men dom tror det går att behandla -med medicin! Det är ju så som jag vill att det ska vara när man är sjuk och går till doktorn. Dom tar tester och aha , det är felet! du måste äta denna medicinen. Inte som det varit för oss , då läkarna bara skakar på huvudet och vet inte. Ingen vet något och vi får bara vänta ...

Jag vet inte om alla riktigt förstått hur illa det hade varit att behöva göra en benmärgstransplantation oxå, vet inte knappt om jag själv gjort det. Det skulle blivit fruktansvärda följder och prövningar även om allt gick bra!

Stackars unge skulle han behöva genomlida mer, var det inte nog?

Tänker på lilla Tilde som skulle behövt göra massa tester. Tänk alla konsekvenser av de starka starka cellgifterna som han skulle få... skulle levern klara alla påfrestningar.

Åh det är så skönt att dom inte tror på någon transplantation längre. Kanske kan man våga se framåt snart igen , kanske tänka på nästa år. Få se sin lille kille växa upp :)

Det är så många gånger man fått bita sig i läppen det sista när Isak pratat om när han får bada igen , gå på fritis .. När han blir stor som Tilde.

Då jag tänkt men gud .. tänk om han inte finns då.. hemska tanke!


Men nu tar vi vara på den bra dagen och ser framåt :) Ska snart åka och hämta ut medicinen och så hoppas vi innerligt på lite bättre värden redan nästa vecka!!!

Känner mig så otroligt tacksam och känner en lycka som jag inte känt på länge!

Det är trots allt det mest positiva besked sen månadsskiftet maj/juni.  Kanske vänder det nu efter många månaders helvete !


Vi får väl se ...

 
 
Ingen bild

cissi

27 oktober 2011 09:56

Skrev ett inlägg med fel säkerhetskod...
Men kontentan var JA! Jag fattar inte vidden av benmärgstransplantation men är så lycklig att han och ni slipper genomgå det!
Puss och kram

 
Ingen bild

Lisa

27 oktober 2011 10:34

Åh vilka underbara nyheter Emma! Sitter här återigen med tårar. Tänker på er nästan varje dag och fortsätter med att be för er! Sebastian och August var läkare på dagis i förra veckan och de opererade lever och halsmandlarna på gosedjuren <3

 
Ingen bild

changa

27 oktober 2011 13:49

trodde jag skulle slippa lipa till din blogg idag;-) Kram kram <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Kristensson - 18 februari 2013 10:42

Ja nu var det ett bra tag sen jag skrev här. Jag har skrivit ett par gånger de senaste månaderna men kan inte se inläggen här :/ Det blir inte så ofta att jag skriver här för vi är för det mesta upptagna med att leva livet för det står inte längre ...

Av Emma Kristensson - 26 september 2012 14:05

Oj vad längesedan det var som jag skrev här ! Dagarna rullar på och vi har haft en bra sommar, man kan säga att vi fick igen den sommar som vi förlorade förra året. Isak har ju haft/har  en ganska svår påverkan på sin benmärg och det vet man nog ...

Av Emma Kristensson - 2 juli 2012 20:14

Idag har vi varit inne som vanligt och tagit lite nya prover på Ryhov. Förra veckans prover var ganska stabila men levervärdena var lite förhöjda bla. Skriver förra veckans värden så man kan jämföra lite   Hb : 124 Trombocyter : 96 Vita bl...

Av Emma Kristensson - 7 juni 2012 17:18

Idag har vi varit i Huddinge igen för att diskutera provsvar från leverbiopsin samt benmärgsprovet. Sedan levertransplantationen för ett år sedan så har vi ju inte riktigt haft turen på vår sida och stundtals har det sett ganska mörkt ut med hot o...

Av Emma Kristensson - 3 maj 2012 22:30

Jag tänker ganska ofta tillbaka till hur det var för ett år sedan. Man tänker på hur det var och hur allting blev. Idag för exakt ett år sedan så genomgick vi ett riktigt helvete på jorden. Den 3e maj förra året så föll det stora vita snöflingo...

Skapa flashcards