Direktlänk till inlägg 7 november 2011

-Ursäkta kan du kolla hb en gång till?!! ;)

Av Emma Kristensson - 7 november 2011 12:55

Ja då har det blivit måndag igen = provdag. Jag kan ju inte säga att jag kände mig direkt optimistisk när vi åkte in idag. Tyckte Isak varit lite trött igår och dom blåmärkerna är ju ganska många och stora på hans bleka tunna ben.

Nej idag hade jag bestämt mig för att inte hoppas och försöka att bita ihop även om värdena inte var bra.

Isaks läkare kom in och vi hade en ganska lång pratstund om benämärgsprovsvaret och vad Huddinge tror och så det här med de helt tomma järndepåerna. Han lät inte som om han trodde på det här med järnmedicin direkt utan trodde nog att något mer låg bakom.. . man får ju inte låga vita och trombocyter av järnbristanemi !

Jag själv har ju tagit till mig detta och trott på det faktiskt men kände mig lite låg när vi begav och till lekterapin i väntan på att proverna skulle bli klara.

Farmor var med oss idag som stöd och stannade kvar nere hos Isak när jag sprang upp till våning 6 för att kolla om svaren kommit.

Isaks läkare var inte där just då men en sköterska sa att hon kunde kolla. Jag fick en lapp av henne och jag kikade försiktigt... hmm ,,,, jag var tvungen att fråga :-  Ursäkta, -du kollade Isaks Gustafssons prover va?

-Var snäll och kolla hans  HB en gång till! !

Hon kollade och ja det var hans.


Dagens värden:


HB: 102 (88)

Vita blodkroppar: 2,5 ( 2,0)

Trombocyter : 92 ( 74)

levervärden: ok antar jag !


Jag kände hur tårarna började rinna längs kinderna, det kändes ju fantastiskt! Sköterskorna kom fram och undrade ju såklart hur det var fatt ? ! vad hade hänt ?

Där står jag och gråter glädjetårar till ett Hb värde på 102 !!! Galet ;) men inte i min värld!


Så kan det då va så att järnet hjälper?!! Tänk om de andra värdena hänger på hb nu , de var ju faktiskt oxå lite bättre.

Jag förstår ju att man inte kan ropa hej än , men jag kan inte låta bli att få känna mig lite lycklig idag. Tänk att för en gångs skull efter en provdag slippa känna den där hopplösheten och besvikelsen som gör att man inte orkar göra någonting den dagen...

Det kommer tas fler benmärgsprover som kommer att utvisa åt vilket håll allt går och det ska göras fler utvärderingar. Vi får se hur mkt sjukhus det blir framöver, men idag är vi hemma igen och idag mår vi BRA!

 
 
Ingen bild

Therese

7 november 2011 13:28

Åååhh Emma, jag bara ryser! Klart detta är betydelsefullt i er värld!! Och för många i er närhet! Underbart o läsa din blogg med positiva besked. Tycker om dig så! Stor kram!

Emma Kristensson

9 november 2011 12:22

Känns så otroligt att så många runt om oss bryr sig så mkt

 
Ingen bild

Cilla

7 november 2011 21:07

Ååå vad underbart!! Andas och njut nu! Lev idag, skratta, tyck om livet och dig själv idag. Då du lägger dig i kväll lägg alla sköna känslor i ett liten ask.
Asken kan du öppna o titta i de dagar som inte känns fullt så lyckliga!

Härligt emma. Vi glädjs med er åt det lilla som blir så stort o viktigt!

Emma Kristensson

9 november 2011 12:17

Tack Cilla , vet att ni följer oss fast vi inte pratar så ofta . Ska verkligen försöka ta vara på de bra dagarna även om det är lite kämpigt ibland. KRAM

 
Wilda

Wilda

8 november 2011 18:43

Super bra Isak! Jag undrar om din Mamma kan fixa lite nya bilder på dig och ladda upp på bloggen, jag kan ju inte läsa...bara titta!! Vänliga hälsningar Wilda

http://wili.bloggplatsen.se

Emma Kristensson

9 november 2011 12:18

Absolut borde jag lägga upp mer bilder !! Kommer inte riktigt ihåg hur jag fick upp dom i kanten på bloggen utan bara i bildarkivet men det kanske inte alla ser :/ .
Man blir så dålig på att ta bra och friska bilder! ;) kramar från oss

 
Ingen bild

inger svensk

9 november 2011 19:06

Emma du skriver så jag ryser.
Att få värdeslappen, känna kan vi handla idag eller skall jag smyga i kväll när han somnat.
Kan vi träffa någon i helgen eller är man på sjukhus.
Du kan sätta ord på dina känslor.
Det hjälper även mej kram inger

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Kristensson - 18 februari 2013 10:42

Ja nu var det ett bra tag sen jag skrev här. Jag har skrivit ett par gånger de senaste månaderna men kan inte se inläggen här :/ Det blir inte så ofta att jag skriver här för vi är för det mesta upptagna med att leva livet för det står inte längre ...

Av Emma Kristensson - 26 september 2012 14:05

Oj vad längesedan det var som jag skrev här ! Dagarna rullar på och vi har haft en bra sommar, man kan säga att vi fick igen den sommar som vi förlorade förra året. Isak har ju haft/har  en ganska svår påverkan på sin benmärg och det vet man nog ...

Av Emma Kristensson - 2 juli 2012 20:14

Idag har vi varit inne som vanligt och tagit lite nya prover på Ryhov. Förra veckans prover var ganska stabila men levervärdena var lite förhöjda bla. Skriver förra veckans värden så man kan jämföra lite   Hb : 124 Trombocyter : 96 Vita bl...

Av Emma Kristensson - 7 juni 2012 17:18

Idag har vi varit i Huddinge igen för att diskutera provsvar från leverbiopsin samt benmärgsprovet. Sedan levertransplantationen för ett år sedan så har vi ju inte riktigt haft turen på vår sida och stundtals har det sett ganska mörkt ut med hot o...

Av Emma Kristensson - 3 maj 2012 22:30

Jag tänker ganska ofta tillbaka till hur det var för ett år sedan. Man tänker på hur det var och hur allting blev. Idag för exakt ett år sedan så genomgick vi ett riktigt helvete på jorden. Den 3e maj förra året så föll det stora vita snöflingo...

Skapa flashcards