Direktlänk till inlägg 16 januari 2012

Halvbra :/

Av Emma Kristensson - 16 januari 2012 19:49

Inatt sov vi inget vidare, Isak drömde mardrömmar och till slut fick han flytta in till mig och Matte tog soffan nere.

Isak är knappt vaken när jag tar på honom kläder och för ut honom till bilen. Tilde är duktig och fixar iordning sig själv , sen får hon frukost och sällskap hos Anna innan skolan.

Vi ska ta proverna kl 08,00 men vi har tagit för vana att alltid infinna oss runt tio över åtta på Ryhov.

Vårat rum är alltid iordning när vi kommer och allt går på rutin : blodprover, vägning , temp , blodtryck , lekterapi och så läkarundersökning.

Man kan väl tycka att vi borde vant oss och visst känns det helt okej att åka till sjukhuset ... men man blir ändå trött på allt vad sjukhus och prover heter ibland.

Idag fick vi först reda på 2 st värden som hade blivit lite bättre än sist men det tredje värdet var lite sämre.

Varför kunde inte det med vara bra ? det brukar ju följas åt ...


Hb : 111 ( 109) -högst hitils vilket såklart är bra :)

Vita blodkroppar: 2,4 (2,1)

Trombocyter: 61 (72)


Trombocyterna bör ligga mellan 150-450 de kallas även blodplättar och det är de som gör att blodet koagulerar om man slår sig. Just nu är det ingen jättefara men jag kan ju inte låta bli att tänka att vad händer om det fortsätter att gå ner ? tänk om det är på 41 nästa gång...

Det har varit nere och vänt innan , det var när vi var på semester i somras och då var jag helt nervös när han cyklade omkring asfaltsvägarna.

Att detta värdet är lågt kanske beror på något virus som har gått upp, det togs nya virusprover idag.

Nästa vecka åker vi till Huddinge igen och då får vi hoppas att allt ser fint ut och att vi kanske blir lite klokare!

Det som bekymrar mig mest när värdena går neråt är att det ska börja planeras för en ev benmärgstransplantation igen i Huddinge.

Nästa vecka ska det även kollas om hans järndepåer har fyllts på något men det blir inget benmärgsprov denna gång och det känns skönt :)

Isak märker man inte så mycket på mer än att hans ben är fulla med blåmärken och att magen magen krånglar!

Han är en pigg och levnadsglad liten skit.

Det kändes lite tungt idag fastän jag vet att det kunde varit så mycket värre.

När vi kom hem idag så kände jag mig helt slut , tårarna började rinna och jag gick och drog täcket över huvudet en stund.

Tror jag behövde det, för det kändes bättre sen.

Ikväll åkte jag ut till stallet en sväng och det är en fantastisk avkoppling , jag mår så bra av det nu känner jag :)


Nä nu laddar vi om batterierna och kommer igen ! bryta ihop det har jag inte tid med nu ;)


... kram...

 
 
Ingen bild

Cissi

16 januari 2012 21:08

...gillar att du hittat tillbaka till ridningen. Bara din grej, liksom =).
Puss på dig

 
Ingen bild

Cilla

17 januari 2012 06:56

Det är underligt vad man som förälder orkar ibland. Men man måste lätta på trycket för att orka lite till. Livet är inte rättvist, för varför drabbas vissa mer? En del människor bara far genom livet på en räkmacka. Medans andra kämpar på prövning efter prövning. Men när kommer deras räkmacke tid då?!?!
Greppa guldkornen i vardagen!!!
Hästar o ridning vet både du och jag är guldkorn! Använd det och stärk dina depåer Emma! Det betyder oehört mycket att du gör något för din egen skull!!

Kraaaaam från oss på andra sidan Vättern

 
Ingen bild

Emma

31 januari 2012 16:27

kramar till er <3

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Kristensson - 18 februari 2013 10:42

Ja nu var det ett bra tag sen jag skrev här. Jag har skrivit ett par gånger de senaste månaderna men kan inte se inläggen här :/ Det blir inte så ofta att jag skriver här för vi är för det mesta upptagna med att leva livet för det står inte längre ...

Av Emma Kristensson - 26 september 2012 14:05

Oj vad längesedan det var som jag skrev här ! Dagarna rullar på och vi har haft en bra sommar, man kan säga att vi fick igen den sommar som vi förlorade förra året. Isak har ju haft/har  en ganska svår påverkan på sin benmärg och det vet man nog ...

Av Emma Kristensson - 2 juli 2012 20:14

Idag har vi varit inne som vanligt och tagit lite nya prover på Ryhov. Förra veckans prover var ganska stabila men levervärdena var lite förhöjda bla. Skriver förra veckans värden så man kan jämföra lite   Hb : 124 Trombocyter : 96 Vita bl...

Av Emma Kristensson - 7 juni 2012 17:18

Idag har vi varit i Huddinge igen för att diskutera provsvar från leverbiopsin samt benmärgsprovet. Sedan levertransplantationen för ett år sedan så har vi ju inte riktigt haft turen på vår sida och stundtals har det sett ganska mörkt ut med hot o...

Av Emma Kristensson - 3 maj 2012 22:30

Jag tänker ganska ofta tillbaka till hur det var för ett år sedan. Man tänker på hur det var och hur allting blev. Idag för exakt ett år sedan så genomgick vi ett riktigt helvete på jorden. Den 3e maj förra året så föll det stora vita snöflingo...

Skapa flashcards