Alla inlägg under februari 2012

Av Emma Kristensson - 19 februari 2012 22:30

Idag är det Isaks pappa Mattias som bloggar här för första gången. Varför undrar ni säkert. Jag har medvetet, trots Emmas uppmaningar att blogga, låtit bli då jag tyckt att det här har Emma gjort så bra och jag syns och hörs så mycket annars.

Nu är det ju så att jag är en aning vidskeplig av mig. Jag har i två månader gått och tänkt att alla värden kanske blir bättre om jag bloggar en gång...fånigt javisst..men nu kände jag att om hans värden imorgon inte är bättre, eller rent av sämre, och jag inte har bloggat då blir jag sur på mig själv. Därför tar jag chansen!


Jag vill passa på att tacka JP för en jättefin artikel om Isaks äventyr, man säger ofta att journalister vänder och vrider på allting, men detta var våra och Isaks ord till 100%. Vill också tacka alla Er som hört av sig angående artikeln. Jättekul och skönt att det finns så många där ute som VERKLIGEN bryr sig. Inte bryr sig för att "det ser bra ut att bry sig" utan det känns verkligen äkta. TACK!!


Om en vecka så spelar Isaks innebandylag sin första träningsmatch. Den går av stapeln i Fagerhus och tror ni vi har en kille här hemma som är taggad eller??!! Igår lekte han med en kompis, Felix, från laget och jag hörde hur han sa.

- Det är klart vi vinner Felix, vi är ju så många som är så bra!

Själv har jag sagt att om man börjar sin karriär med att förlora mot Fagerhult då blir det godisförbud i två månader...minst...kommer det en förlust mot JIK en dag så vet jag inte vad jag ska hota med.

Det är grymt kul att se honom spela innebandy som han gjorde för ett år sen, visst tycker jag väl att han inte har riktigt samma ork som tidigare men han njuter verkligen.


Som jag inledde, nya prover imorgon, ny bloggare idag, visst måste det bli en bra måndag?!


Sov gott!

Av Emma Kristensson - 8 februari 2012 17:04

Klockan är 17.10 och när man tittar ut genom fönstret så är det fortfarande inte mörkt , det är kallt och det ligger en hel del snö på backen här i Mullsjö men man det blir ljusare för varje dag. Nästa vecka är det sportlov för barnen och då hoppas faktiskt tom jag att snön ligger kvar.

Simhallen har öppnat i Mullsjö igen och vi passade på att fråga doktorn när vi var i Huddinge om Isak kunde få bada snart men det var inte aktuellt eftersom han knappt har något immunförsvar. Det är ju inte hela världen på något sätt men visst känns det lite. Vi vill ju även kunna boka Isaks resa som han fått av " Min stora dag" men det får vi vänta med ett tag. Våra dagar ser ut som innan , Isak går i skolan det han orkar och när det inte går allt för mycket sjukdomar , annars är vi hemma och tar dagen som den kommer.

I måndags var vi inne på Ryhov och tog lite prover igen,  och de var över lag lite, lite bättre än sist.


HB : 108 (111) ner lite men hoppas det går upp igen - över 100 är ju ändå normalt

Vita blodkroppar: 2,5 (2,4) marginellt men inte sämre iaf :)

Trombocyter : 76 (63) tycker alltid det är skönt när de ligger runt 80 även om de ska upp mot 2-300 ca.

Levervärden : fortsatt fina :)


Ja det händer inte så mycket men tänk om det kunde gå åt rätt håll nu...

Passade på att prata med våran doktor på Ryhov med och jag berättade att det pratas om benmärgstransplantation igen. Hon tyckte att det var på gott och ont att man numera är väldigt insatt i vad som händer kring ens barn när de blir dåliga. Det kanske hade varit bättre att man inte visste hur han skulle ligga i sina värden nu och att ingen sa nåt om någon benmärgstransplantation förrän det verkligen var dags! Tänk vad det kunde besparat oss ...

Men om jag känner mig själv så hade inget undgått mig ändå!


Isak har varit väldigt dålig i magen den sista tiden nu , det rinner rätt igenom honom bara och hans blåmärken dyker upp här och där hela tiden. Men förutom detta mår han väldigt bra! Häromdagen fick han ett munsår och på en gång oroade man sig för att det ska komma bakterier i det ! Inte klokt egentligen att jag mår dåligt över ett MUNSÅR!

Ja ja nu är det läkt iallafall :)

Isak har även lite värk i kroppen ibland och jag tycker hela han knakar när han sträcker på sig om mornarna men Antal trodde inte det var någon fara. Kanske en biverkning av all medicin han tvingas stoppa i sig!


Idag har han åkt lite skridskor uppe vid skolan och han börjar få bra knas på det nu och det blir en hel del hockeyspelande! Jag försöker att se avslappnad ut även om det rycker i hela mig varje gång han trillar ;)

Han är ju en riktig sportkille och älskar att tävla om allt ! Helst ska man komma "etta"  med.

Jag fick med ett papper hem där dom hade fått olika saker som dom skulle rita tex en sko el bil.

Jag vände och vred och frågade vad är det för nåt du har ritat ? det är ju bara en krumelur liksom.

-Men mamma -jag var ju snabbast iallafall!!

.. hm får nog jobba lite på det där ...


Igår var Jp här och pratade lite med oss och Isak. Det gick jättebra för Isak var på sitt allra bästa humör och berättade glatt om sig själv. Vi gick igenom vad som hade hänt och visade även lite bilder på Isak när han var som sjukast. Det kan vara lite jobbigt att titta på dem för ibland glömmer man hur sjuk han faktiskt var. När vi  berättade om allt som hänt och nämnde även lilla Isabell som vi förlorade 2004 så kändes vi plötsligt som en tragisk familj och så är det ju inte. Det har ju hänt så himla mycket bra saker med i vårat liv också och det får inte glömmas bort :) .

På måndag så tror jag artikeln kommer med i Jönköpingsposten för er som vill läsa :)


Nu råkade jag se min bil utanför fönstret , den hänger verkligen löst just nu! Gissar att jag kunde haft en dyr lyxbil med lån på för samma pengar som vi lägger på eländet snart.

Jag var ute och tränade med Ella i måndags när den bestämde sig för att inte starta , ringde direkt till Matte och meddelade honom med min allra kärleksfullaste röst att eländet har dött. Han tyckte gott att jag kunde prova att rulla typ putta igång den. Gör vi tjejer sånt?? va?!  Det är ju det vi har karlar till! (det och öppna lock på burkar, och sen var det något mer...)   

Matte hämtade mig ju såklart snäll som han ändå är  . 


I oturen så har jag ju ändå tur som får låna min snälla svärmors bil så länge -Tack :) Hon valde att skaffa en grön Clio istället för en grå och grön verkar vara betydligt bättre!


Nä nu ska tänkte jag ta mig ett varv runt sjön i hopp om att jag möjligtvis kunna slippa våtdräkten i sommar!

 

kram Emma



Ovido - Quiz & Flashcards