Direktlänk till inlägg 2 juli 2012

Va händer? ! -Vi vänder !!!?!!

Av Emma Kristensson - 2 juli 2012 20:14

Idag har vi varit inne som vanligt och tagit lite nya prover på Ryhov. Förra veckans prover var ganska stabila men levervärdena var lite förhöjda bla. Skriver förra veckans värden så man kan jämföra lite


Hb : 124

Trombocyter : 96

Vita blodkroppar : 2,8

Neutrofila: 0,7 ( dessa måste överstiga 1,0 för att vi ska kunna semestra på riktigt med bad i pool och sjöar mm. )

Levervärden : förhöjda = inte bra


Isak var som vanligt duktig när sköterskan skulle ta alla prover i morse, något trött för han är ju ingen morgonmänniska .

När hon sen ringde oss om provsvaren så grät både jag och Matte en skvätt men denna gång av glädje :)


Hb : 123

Trombocyter :93

Vita blodkroppar : 4,0 !!!! hallå fattar ni ? 4,0 !!!

Neutrofila : 2,12 Yejjjjj!!!

Levervärden : normala igen :)


Min pessimistiska sida säger att, kanske var det fel på maskinen idag eller kan det vara en infektion på gång ...

Den optimistiska säger , yejjjj det vänder !!!!!

Vem vet, kanske sjunker de till nästa vecka igen men då har vi varit på topp en vecka iaf ;)

Var ju tvungen att skriva ut ett YES på fb såklart ändå för jag har längtat och drömt så om det !! Kanske kan vi få njuta av denna sommaren ordentligt nu och Isaks kropp hinner repa sig och så tar vi nya tag med jobb och skola i slutet av augusti :)


För övrigt så undrar jag lite över vart sommaren är - kan vi få bada snart ( gärna mer än 15 grader i vattnet) .

Kan SMHI starta nån form av kundtjänst så att vi missnöjda och sura kan få ringa in och gnälla lite ;)


Funderar även på om jag ska lämna google lite och kanske läsa en bok i sommar för jag kan nämligen allt om väder , vindar , trombocyter och blodkroppar och benmärg.


Ta hand om varandra och ät mycket jordgubbar - gla sommar   



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Kristensson - 18 februari 2013 10:42

Ja nu var det ett bra tag sen jag skrev här. Jag har skrivit ett par gånger de senaste månaderna men kan inte se inläggen här :/ Det blir inte så ofta att jag skriver här för vi är för det mesta upptagna med att leva livet för det står inte längre ...

Av Emma Kristensson - 26 september 2012 14:05

Oj vad längesedan det var som jag skrev här ! Dagarna rullar på och vi har haft en bra sommar, man kan säga att vi fick igen den sommar som vi förlorade förra året. Isak har ju haft/har  en ganska svår påverkan på sin benmärg och det vet man nog ...

Av Emma Kristensson - 7 juni 2012 17:18

Idag har vi varit i Huddinge igen för att diskutera provsvar från leverbiopsin samt benmärgsprovet. Sedan levertransplantationen för ett år sedan så har vi ju inte riktigt haft turen på vår sida och stundtals har det sett ganska mörkt ut med hot o...

Av Emma Kristensson - 3 maj 2012 22:30

Jag tänker ganska ofta tillbaka till hur det var för ett år sedan. Man tänker på hur det var och hur allting blev. Idag för exakt ett år sedan så genomgick vi ett riktigt helvete på jorden. Den 3e maj förra året så föll det stora vita snöflingo...

Av Emma Kristensson - 13 april 2012 08:37

Dagar blir till veckor och veckor till månader och nu snart ett år... Snart har det gått ett år sedan allt började. Det har gått sakta men ändå så fort. Den första tiden levde vi timme för timme -dag för dag. I höstas var det prover måndag och tor...

Ovido - Quiz & Flashcards