Direktlänk till inlägg 13 september 2011

Bit ihop och kom igen!

Av Emma Kristensson - 13 september 2011 19:58

Det var dags att rycka upp sig idag igen kände jag, ingenting blir ju särskilt mycket bättre av att jag deppar över situationen.

Vi lever ju faktiskt här och nu -och Isak mår ju ändå bra trots den dåliga blodstatusen.

Nyss innan kvällsmaten så  ropade Tilde - mamma kom fort!

Jag hörde att Isak grät. Pulsen gick upp i 320 och jag rusade ner för trappan.

Det var inte så farligt , Isak hade slagit i porta carthen (dosan som sitter ovanför bröstet).

Detta gjorde såklart ont,men det är ju ingen fara.

Nerverna sitter liksom utanpå lite ;)

Tänker tillbaka på en händelse i Huddinge ett par dagar efter operationen.

Isak var ju ganska hög på cortison mm och sov typ aldrig!
Hans trötta mamma försökte dock sig på att sova emellanåt.

Just då hade jag slumrat till lite och vaknar av att Isak skriker : -MAMMA JAG SER INGENTING!!!

Stressad och nervig som man var sätter jag mig upp och slänger mig på larmklockan, jag är helt övertygad om att nu har han blivit BLIND!!

Nästa sekund säger han ; -MAMMA! flytta på kudden ! jag ser ju inte TVn...

Bara att förklara för sköterskan som skyndade in.    


Idag har jag varit en sväng på modelinn med Changa och Enya, shoppinghumöret var inte på topp så jag brände inga pengar! ( skönt va - Matte ! )

Efter skolan åkte vi ner till Sofia , Sigrid; August och lilla Alma , där bjöds det på våfflor.

Alltid skönt att göra nåt , har man för mkt tid så grubblar man lätt!


Läkaren ringde från Huddinge idag, dom sänker prografen (avstötningsmedicinen som jag tror påverkar hans benmärg negativt).

Nu ska han äta 2*2 mg -lägsta dosen hittils.

Hoppas levervärdena fortsätter vara bra trots detta. Bara vänta att och se.

På torsdag blir det lite nervöst inför provtagningen :/


Nu blir det lite Idol och sen House.

Jag har fått höra att bloggen berör, det värmer   

Snart hoppas jag att ni kan le när ni läser min blogg , och att den sen kommer bli så in i helsikes tråkig bara för att vi mår så himla bra hela tiden och jag måste skriva om vädret och röda pelargoner.


... kram...


 
 
Ingen bild

changa

13 september 2011 20:50

ser allt fram emot att läsa om de röda pelargonerna;-)
log redan idag när jag läste just det!!
Kram du fina<3

 
Ingen bild

Ida

13 september 2011 21:09

Å, va gott med våfflor! (Fikavrak som jag är fastnade jag givetvis för just den raden.) ;)
Ser fram emot dina inlägg om vädret och andra i-landsproblem...
Stor kram <3

 
Ingen bild

Millan

13 september 2011 21:10

Emma, jag kan inte låta bli att le ibland när jag läser.... i nästa sekund så kommer tårarna...
Pelargoner ser jag framemot att läsa om!!
Kram :)

 
Ingen bild

Lotta Sankell

13 september 2011 21:12

Hoppas verkligen din blogg blir en vädersajt ;). Tittar in här lite då och då och håller ständigt tummarna för er. Er lille kämpe är så modig och efter allt ni går igenom är ni värda all lycka framöver!!

 
Ingen bild

Cissi

13 september 2011 21:40

Ha ha, pelargoner av alla blommor ;-). Nu börjar bloggerskan minsann komma igång tror jag!
Kram på dig

 
Louise

Louise

14 september 2011 16:32

Jag har en nystartat blogg, kika gärna in och kommentera, följ mig via blogglovin!

http://lowicejournal.blogg.se

 
Ingen bild

Ninni

21 september 2011 09:35

Hej Emma!
Min Ida gick ju tillsammans med Isak på Tallkotten, men sen hon slutade där har vi inte setts så ofta. Fick höra om bloggen av grannen Kicki, så nu har jag läst rubbet! Sitter här och håller tummarna för att det ska bli bättre och bättre med testresultat och information från läkarna. Klart du ska tjata på läkarna förresten! Tjata,tjata tjataa!Dom är bara människor, kunniga sådana visst, men samtidigt väldigt koncentrerade på just den medicinska biten och kanske inte lika fokuserade på Isak som står ut med VÄLDIGT mycket eller på mamma och pappa som vill ha SVAR på sina miljoner frågor.
Ha det bäst! Hälsa till Isak från Ida!
//Ninni

Emma Kristensson

22 september 2011 13:09

Hej , kommer ihåg Ida och att isak gillade att leka med henne på dagis.
Ja jag fortsätter vara tjatig för man får ju aldrig klarhet i något annars.
Tack för omtanken :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Kristensson - 18 februari 2013 10:42

Ja nu var det ett bra tag sen jag skrev här. Jag har skrivit ett par gånger de senaste månaderna men kan inte se inläggen här :/ Det blir inte så ofta att jag skriver här för vi är för det mesta upptagna med att leva livet för det står inte längre ...

Av Emma Kristensson - 26 september 2012 14:05

Oj vad längesedan det var som jag skrev här ! Dagarna rullar på och vi har haft en bra sommar, man kan säga att vi fick igen den sommar som vi förlorade förra året. Isak har ju haft/har  en ganska svår påverkan på sin benmärg och det vet man nog ...

Av Emma Kristensson - 2 juli 2012 20:14

Idag har vi varit inne som vanligt och tagit lite nya prover på Ryhov. Förra veckans prover var ganska stabila men levervärdena var lite förhöjda bla. Skriver förra veckans värden så man kan jämföra lite   Hb : 124 Trombocyter : 96 Vita bl...

Av Emma Kristensson - 7 juni 2012 17:18

Idag har vi varit i Huddinge igen för att diskutera provsvar från leverbiopsin samt benmärgsprovet. Sedan levertransplantationen för ett år sedan så har vi ju inte riktigt haft turen på vår sida och stundtals har det sett ganska mörkt ut med hot o...

Av Emma Kristensson - 3 maj 2012 22:30

Jag tänker ganska ofta tillbaka till hur det var för ett år sedan. Man tänker på hur det var och hur allting blev. Idag för exakt ett år sedan så genomgick vi ett riktigt helvete på jorden. Den 3e maj förra året så föll det stora vita snöflingo...

Ovido - Quiz & Flashcards