Alla inlägg den 2 januari 2012

Av Emma Kristensson - 2 januari 2012 13:05

Då var det nytt år igen , ett nytt friskt år med nya möjligheter och utmaningar. Vi har haft lite jullov härhemma både från jobb, skola och sjukhus.  Vi har firat jul med nära och kära och allt har varit bra. Även nyår blev jättebra och vi kunde vara tillsammans och fira allihop igen :)

Både jag och Matte har mått lite bättre sen senaste benmärgsprovet blev klart. Det var skönt att höra att dom inte hittar något fel och värdena har ju haft en liten uppåtgående trend den sista tiden.

Sömnen har även den varit lite bättre och jag tror nog att mardrömmarna har minskat lite för både mig och Isak.

Storasyster känner ju av situationen och även hon mår mycket bättre nu :)


Idag var vi inne på Ryhov igen efter ett litet uppehåll. Jag kan ju erkänna att jag förväntade mig en liten ökning eller iaf samma värden som sist.

Men så var det inte riktigt tyvärr  så besvikelsen kändes som en kalldusch även om värdena har varit betydligt sämre i somras och höstas.


Hb : 109 (105) håller sig ganska bra med hjälp av järnet!

Vita blodkroppar: 2,1 (2,5)

Trombocyter: 72 (92)

Neutrofila : 0,59 ( brukar ligga nånstans runt 0,7 bortsett från när vi var i Huddinge sist då dom var höga)


Att trombocyterna var låga hade jag lite på känn pga alla blåmärken men hoppades ändå på att de höll sig över 80-strecket.

Tänk om de ändå kunde lägga sig runt 150 iaf och de vita upp på åtminstånde 3-4 så skulle allt kännas mkt bättre.

Kanske var det en formsvacka idag ... kanske skulle dom varit mkt bättre om vi skulle tagit proverna tex på torsdag.

Matte tycker inte detta känns oroande men jag tycker det känns lite jobbigt ... ett steg tillbaka lite.

Jag har ju lite slappnat av och tänkt att nu så ... nu är det lugnt!


Två steg fram och ett tillbaka så får jag tänka idag för det var ju så dom sa till oss !


God fortsättning på 2012



Ovido - Quiz & Flashcards