Direktlänk till inlägg 4 oktober 2011

Gud finns han ? ... tvivlar...

Av Emma Kristensson - 4 oktober 2011 15:56

Jag döpte ju denna bloggen till just -Isaks nya lever ! och tänkte skriva om hur Isak mår och om hur man tar sig igenom en levertransplantation.

Jag hade väl aldrig räknat med att hamna på ruta ett igen. Det känns som vi är tillbaka där vi började , tillbaka på fredagen då vi kom upp hit till Huddinge första gången.

Blodvärdena var sämre idag igen, orkar inte en anteckna dem längre.

Vi träffade Isaks doktor och professor Antal Nemeth i korridoren idag och vi passade på att fråga vad han trodde detta berodde på.

Han sa då att han tror att det var ett virus som angrep Levern från början och att Isak haft detta virus sen kanske feb/mars nångång.

Viruset slog ut Isaks lever totalt och sen när dom tog ut levern så följde inte viruset med utan gav sig istället på hans benmärg.

Matte frågade -vad gör vi då? -kan man behöva göra en benmärgstransplantation oxå?? Antal svarade att vi borde förbereda oss på att det kunde bli så.

Det kändes ungefär som att få en kniv i hjärtat och som marken under fötterna försvann...

Hur ska han klara det med?? 

Det är ju ännu större risker med detta! Cellgifter , isolering... sjukhus..

En person i Sverige har tidigare bytt benmärg samt bytt lever... en person...

Nu hoppas vi ju att Antal har fel och att det är något som kan behandlas istället. 

Men det känns rent ut sagt förjävligt nu! Och det är svårt att inte bryta ihop nu inför barnen. Imorgon blir det benmärgsprov 7,30. 

Livet suger...

(ber om ursäkt om vi inte orkar svara på samtal sms just idag) 

 
 
Ingen bild

Emma Dalman

4 oktober 2011 16:34

Tänker på er och hoppas med hela mitt hjärta att Isak kan få bli frisk och att ni slipper fler bakslag. <3

 
Ingen bild

Malin Athley Rang

4 oktober 2011 18:19

Jag hoppas med hela mitt hjärta att allt kommer gå bra! Tänker på er!

 
Ingen bild

Nicals Fridén

4 oktober 2011 18:49

Tänker på er och hoppas verkligen att vindarna vänder snart så Isak blir frisk...

 
Ingen bild

Kickan Hammare

4 oktober 2011 19:18

Har följt er i bakgunden ett tag nu. Hoppas hoppas verkligen allt går bra. Styrkekramar /Kickan (Heddas mamma)

 
Ingen bild

Cicci

4 oktober 2011 21:13

Har följt er ett tag och håller alla mina tummar för att allt vänder snart!

 
Ingen bild

Helena Janzelius m fam

4 oktober 2011 21:59

Tänker på er och följer er tuffa resa. Önskar evinnerligt att sagan slutar lyckligt <3! Styrkekramar till er alla nära.

 
Ingen bild

Camilla

4 oktober 2011 22:22

<3 Kram

 
Ingen bild

malin

4 oktober 2011 22:47

Så otroligt tufft, gråter med er. Men vet du, Gud finns faktist trots allt det hemska som händer. Han kan hjälpa och stödja er. Kramar

 
Ingen bild

Cilla Boestad

4 oktober 2011 23:00

Ååh, lider med er! Vilket helvete ni lever i! Jag
finns fortfarande kvar med det erbjudande som jag gav er i maj. Matchar jag ställer jag upp!
Kram o styrka till er i mängd!

 
Ingen bild

Ida

5 oktober 2011 13:26

Emma vännen... <3 Kramar tusen gånger om

 
Ida

Ida

6 oktober 2011 10:50

Man vet inte säkert fall gud finns olika tror på han och andra inte :) men det är mera tron som finns , kolla gärna in på min blogg www.idaenglund.bloggplatsen.se

http://www.idaenglund.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Kristensson - 18 februari 2013 10:42

Ja nu var det ett bra tag sen jag skrev här. Jag har skrivit ett par gånger de senaste månaderna men kan inte se inläggen här :/ Det blir inte så ofta att jag skriver här för vi är för det mesta upptagna med att leva livet för det står inte längre ...

Av Emma Kristensson - 26 september 2012 14:05

Oj vad längesedan det var som jag skrev här ! Dagarna rullar på och vi har haft en bra sommar, man kan säga att vi fick igen den sommar som vi förlorade förra året. Isak har ju haft/har  en ganska svår påverkan på sin benmärg och det vet man nog ...

Av Emma Kristensson - 2 juli 2012 20:14

Idag har vi varit inne som vanligt och tagit lite nya prover på Ryhov. Förra veckans prover var ganska stabila men levervärdena var lite förhöjda bla. Skriver förra veckans värden så man kan jämföra lite   Hb : 124 Trombocyter : 96 Vita bl...

Av Emma Kristensson - 7 juni 2012 17:18

Idag har vi varit i Huddinge igen för att diskutera provsvar från leverbiopsin samt benmärgsprovet. Sedan levertransplantationen för ett år sedan så har vi ju inte riktigt haft turen på vår sida och stundtals har det sett ganska mörkt ut med hot o...

Av Emma Kristensson - 3 maj 2012 22:30

Jag tänker ganska ofta tillbaka till hur det var för ett år sedan. Man tänker på hur det var och hur allting blev. Idag för exakt ett år sedan så genomgick vi ett riktigt helvete på jorden. Den 3e maj förra året så föll det stora vita snöflingo...

Ovido - Quiz & Flashcards