Direktlänk till inlägg 17 oktober 2011

Inte idag heller...

Av Emma Kristensson - 17 oktober 2011 12:50

Då var det måndag igen och hoppets tänds om en vändning på blodvärdena.

Kanske ...kanske har det vänt.

Men vi ligger kvar där vi är :


Hb: 89  (87) ( ref värden: 100-150)

Vita blodkroppar: 2,1 (1,9)   (ref värden : 5-15,0)

Trombocyter: 78  (78) ( ref värden  150-400)

Levervärden: normala


Som ni ser så händer det inte jättemycket på blodvärdena. Men inte sämre iaf :)

Skrev ut värdena där man ska ligga för er som kanske inte vet.  Det är ju lite kvar att ens komma in på själva skalan.

Isak mår fin fint som vanligt och det är ju som sagt svårt att ana att han kan ha så ulsa värden.

Inga svar ännu på benmärgsprovet och jag räknar nog inte med svar denna veckan heller. Kanske behövs ett till märgprov om ett par veckor för att följa själva utvecklingen i benmärgen. Fortfarande kan dom ju inte riktigt veta om det är så att benmärgen är pressad av medicinerna eller om det är något virus eller om den är skadad till följd av mediciner.

Självklart grubblar jag hela tiden och försöker ställa egna diagnoser, kan det vara parvo-virus ? mds? ...

Bäst att vänta ... vänta det är ju något man lärt sig nu.

Under tiden så tänkte jag leva i min bubbla och låtsas att allt är bra och försöka ta en dag i sänder.

Tilde har åkt på den välkända förkylningen med halsont och feber. Men är lite piggare idag. Vi försöker att hålla isär barnen lite men det är ju inte jätte-enkelt.

Om en vecka är det nya prover igen... om två månader är det JUL igen .. och sen är snart 2011 slut och vi kan ladda om för ett nytt bättre och friskare 2012.


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma Kristensson - 18 februari 2013 10:42

Ja nu var det ett bra tag sen jag skrev här. Jag har skrivit ett par gånger de senaste månaderna men kan inte se inläggen här :/ Det blir inte så ofta att jag skriver här för vi är för det mesta upptagna med att leva livet för det står inte längre ...

Av Emma Kristensson - 26 september 2012 14:05

Oj vad längesedan det var som jag skrev här ! Dagarna rullar på och vi har haft en bra sommar, man kan säga att vi fick igen den sommar som vi förlorade förra året. Isak har ju haft/har  en ganska svår påverkan på sin benmärg och det vet man nog ...

Av Emma Kristensson - 2 juli 2012 20:14

Idag har vi varit inne som vanligt och tagit lite nya prover på Ryhov. Förra veckans prover var ganska stabila men levervärdena var lite förhöjda bla. Skriver förra veckans värden så man kan jämföra lite   Hb : 124 Trombocyter : 96 Vita bl...

Av Emma Kristensson - 7 juni 2012 17:18

Idag har vi varit i Huddinge igen för att diskutera provsvar från leverbiopsin samt benmärgsprovet. Sedan levertransplantationen för ett år sedan så har vi ju inte riktigt haft turen på vår sida och stundtals har det sett ganska mörkt ut med hot o...

Av Emma Kristensson - 3 maj 2012 22:30

Jag tänker ganska ofta tillbaka till hur det var för ett år sedan. Man tänker på hur det var och hur allting blev. Idag för exakt ett år sedan så genomgick vi ett riktigt helvete på jorden. Den 3e maj förra året så föll det stora vita snöflingo...

Ovido - Quiz & Flashcards